Jahaa, naast onder andere Essence, MNY en Catrice krijgt Nederland er nog een nieuw budget cosmeticamerk bij, genaamd NYC. De afkorting NYC staat voor ‘New York Color’ en zal vanaf 1 maart 2011 exclusief bij het Kruidvat te verkrijgen zijn.
Het vanuit Amerika overgewaaide NYC wil inspirerende, kwalitatief goede, betaalbare en veelzijdige make-up op de markt brengen zodat alle vrouwen de mogelijkheid krijgen meer make-up te kopen voor minder geld. NYC hoopt hiermee dat vrouwen meer zullen gaan experimenteren en afwisselen en met heel betaalbare producten glamour uit kunnen stralen. Het NYC assortiment is erg uitgebreid en bevat alle producten die je van een make-up merk verwacht. Lipsticks, lipglosses, oogschaduws, mascara’s, foundations, oogpotloden, nagellakjes en dit alles in enorm veel verschillende kleuren en variaties én voor een betaalbare prijs.
Ambassadeur van het merk is de Amerikaanse topvisagist Mathew Nigara, die nauw betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de kleuren en producten van NYC. In zijn ruim 20-jarige loopbaan als visagist heeft Mathew voor magazines als Marie Claire en Cosmopolitan gewerkt en heeft hij vele celebs zoals Kate Winslet en Jessica Simpson van make-up voorzien.
De prijzen van de NYC producten variëren tussen de € 1,99 en de € 4,99 en zijn maart/april 2011 te verkrijgen bij het Kruidvat.