Bij de naam Estée Lauder gaan er wellicht allemaal alarmbelletjes rinkelen. Liefde, passie, schoonheid, beauty, dat soort belletje. Maar heb je ooit gehoord van Origins?
Geschiedenislesje Origins
Lang, lang geleden leefden Estée en Joseph Lauder. Zij richtten het merk Estée Lauder op wat uitgroeide tot Estée Lauder Companies. Nu horen we je denken: “wat heeft Origins nou weer met Estée Lauder te maken?”. De beautywereld is klein en Jane Lauder, is de kleindochter van het echtpaar dat het grote beautymerk oprichtte. Zo’n 20 jaar geleden richtte Jane ook een cosmeticamerk op, maar dan heel anders. Het enige vergelijk is de luxe die je ervaart tijdens het gebruik en de producten van beide merken zijn beide kwalitatief hoogstaand.
Geen dierproeven nodig
Ook al staat Estée Lauder vandaag de dag lijnrecht tegenover dierproeven, zijn ze zich volledig bewust van de consequenties en doen ze helemaal niet meer aan dierproeven, vroeger deden ze dat wel. Met de dierproeven zijn ze -THANK GOD!- al jaren gestopt, maar de resultaten uit de dierproeven hebben ze nog altijd bewaard en die worden nog steeds gebruikt. Op het moment dat Jane Lauder Origins opzette heeft ze zich voorgenomen om de wereld te verbeteren. Zij wilde het beter doen dan haar opa en oma. Ze heeft de gegevens van de dierproeven gebruikt voor haar eigen merk, zodat ze wel kon profiteren van de voordelen en de wetenschap, maar haar handen niet vuil hoefde te maken aan de nadelen. De filosofie van Origins is dan ook: “vertrouwen op de kracht van planten in cosmeticaproducten.” Het merk wil kwalitatieve, natuurlijke huidverzorgingsproducten creëren met de kracht van de natuur, bewezen door de wetenschap. En ze doet alles terug voor de natuur wat nodig is.
Houd de cirkel rond
Het merk doet er alles aan om zo puur, zuiver en eerlijk mogelijk te werk te gaan. De producten van Origins bevatten alleen maar organische ingrediënten, zoals de plantenextracten die in de producten verwerkt worden en 100% natuurlijke, essentiële oliën. Ze beschermen de planeet en daarmee mens en dier. Ze werken op elk front (beleid, producten, verpakkingen, wetenchap) alleen op een manier die bescherming biedt aan de planeet. Voor elke boom die door hun verantwoordelijkheid om moet, wordt weer een nieuwe boom geplant. Wat zij van de natuur profiteren infesteren ze ook weer.
Weetje
Nog een weetje over de verpakking: de verpakking is heel erg neutraal en “uniseks” ontworpen zodat het zowel mannen als vrouwen aanspreekt, omdat het zowel voor mannen als vrouwen bedoeld is.
Dikke vette aanrader
Zodra je (weer) bij de Douglas binnenstapt moet (nou ja, je mag, maar we kunnen het wel heel erg aanraden) je even vragen naar dit merk. Ze kunnen vast een ervaring met je delen en probeer -als het even kan- een tester te ronselen. Of niet, want als je het eenmaal hebt geprobeerd wil je het hebben ook.
Q: Heb jij al eens een product van Origins gebruikt?
Één reactie op “Beautymerk in de spotlights: Origins”
Leuk om deze geschiedenis even te lezen 🙂