Gisteren werden tijdens een feestelijke beautybijeenkomst in het Okura Hotel te Amsterdam de Beauty Astirs 2010 uitgereikt. Het geheel werd gepresenteerd door make-up artist en tv-persoonlijkheid Thijs Willekes, die maar liefst 18 awards werden uitreikte. De Beauty Astirs is een prestigieuze persprijs die jaarlijks wordt uitgereikt door de Vereniging van Cosmeticajournalisten en bestaat uit een jury van 43 leden. Uit maar liefst 235 inzendingen hebben zij de allerbeste cosmeticaproducten van het jaar gekozen, verdeeld over verschillende categorieën.
And the winnars are…...
BEST SKINCARE
Luxury brands: Sisleÿa Global Firming Serum van Sisley
Mass market: Youth Code van L’oréal Paris
BEST FRAGNANCE WOMAN
Luxury brands: Love, Chloé van Chloé
Mass market: Seductive van Guess
BEST FRAGNANCE MAN
Luxury brands: Bleu de Chanel van Chanel
Mass market: White Musk for Men Sport van The Body Shop
BEST MAKE-UP
Luxury brands: Rouge Pur lipstick van Yves Saint Laurent
Mass market: Smoky Eye Effect Eyeshadow van Max Factor
BEST BODY
Luxury brands: Thermoactive Talasso Scrub van Collistar
Mass market: Zero% Douchegel met European Ecolabel van Sanex
BEST SUN
Luxury brands: Sun Age Control van Lancaster
Mass market: Beschermende Olie Factor 20 van Garnier Ambre Solaire
BEST HAIR
Luxury brands: Damage Remedy Daily Hair Repair van Aveda
Mass market: Precision Foam Colour van John Frieda
BEST MEN GROOMING
Luxury brands: Sake Infused Shave Creme van Kyoku
Mass market: Freeze Crackling Styling Gel van Nivea for Men
BEST NICHE
Cleanser van Eve Lom
En welk cosmeticaproduct vindt de VCJ-jury overall de beste beautyvondst van 2010? De criteria hiervoor waren dat het een revolutionair en vernieuwend beautyproduct moest zijn dat qua formule en/of verpakking echt uitblinkt. Van de 33 inzendingen en uiteindelijk 10 genomineerden is de winnaar van de Best Beauty Discover Award 2010 geworden….
De Tolérane Extrême Cream van Avène.