Dagelijks spoken er allerlei beautygerelateerde vragen door mijn hoofd als: wat is nou een normale en redelijke prijs voor een oogschaduw, hoeveel zou iemand anders maximaal voor deze lipstick over hebben, gaan andere meiden zonder make-up de deur uit? en lijkt het me leuk jullie wekelijks een vraag voor te leggen om erachter te komen hoe jullie over sommige stellingen denken en om hier een beetje over te discussiëren!
De vraag van deze week luidt:
‘In hoeverre laat jij je door reclames op televisie en in bladen beïnvloeden bij de aankoop van make-up en verzorgingsproducten?’
Oei, met deze vraag dwing ik mezelf daar nu echt eens goed over na te denken. Ik weet wel dat ik vaak vanaf de bank zit te lachen om reclames met mascara’s die meterslange gephotoshopte wimpers laten zien en crèmes die je van het een op andere moment een compleet strakgetrokken huid moeten geven, maar op het moment dat ik bij het Kruidvat met mijn neus voor die bewuste innovatieve, nieuwe mascara sta wint mijn nieuwsgierigheid het 9 van de 10 keer toch en belandt het in mijn winkelmandje. Toch merk ik wel dat ik vooral het afgelopen jaar een stuk verstandiger ben geworden in mijn beauty aankopen, ook doordat ik nu al zo vaak heb ondervonden dat de duurdere producten met ontelbaar veel beloften in de helft van de gevallen helemaal niet beter blijken dan de (simpele) budget variant. Ik denk dat ik me vooral op het gebied van mascara’s het meest door reclames laat beïnvloeden, bij gezichtsverzorgingsproducten ben ik daar toch in iets nuchterder in. Ook ligt het er wel een beetje aan hoe geloofwaardig of juist ongeloofwaardig de reclame is, helemaal de laatste jaren ligt the touch of Photoshop er zo dik bovenop. Het ding is ook dat ik in de loop der jaren al een aantal heel fijne mascara’s heb ontdekt, maar op de één of andere manier toch nog steeds op zoek blijf naar die ene holy grail. Daar weet de reclamewereld natuurlijk haarfijn op in te spelen, ook al roep je net als ik nog zo hard dat je daar echt niet intrapt…
Hoe is dit voor jou?
15 reacties op “Beauty question van de week #5”
Reclamespotjes hebben best wel snel invloed op mijn koopgedrag, maar zelf geloof ik de beelden niet..
Ik weet ook wel dat de spotjes echt heeeel erg bewerkt zijn, en hun huidjes niet zo flawless in reallife zijn, en ook de wimpers niet zo vol en krullend.
Toch als ik een reclame spotje zie, een product staat me aan (of klinkt fijn), dan koop ik het wel snel..
Maar de gephotoshopte foto’s hebben niets op me.
Ik ben juist vaak nieuwsgierig naar producten waar geen reclame over is!
Als ik in de drogist loop kijk ik naar producten die ik nog niet ken en die probeer ik vaak uit 🙂
Reclame heeft niet echt invloed op mijn koopgedrag aangezien ik die beelden niet geloof. Ik geloof eerder beautyblogs dan de reclames op tv en bladen.
xx
Door reclames zelf laat ik me niet echt beïnvloeden, wél door beautyblogs. En natuurlijk het advies van MUA’s. 🙂
Leuk dat je dit doet! Ik ben gelukkig niet beinvloedbaar door reclame op tv of via posters. Wat wel heel erg aanstekelijk werkt zijn als ze aangeraden worden door blogs of make up alley, dan is het echt viraal!
Ik kan mezelf redelijk inhouden de laatste paar jaren, wat betreft reclames. Ik weet toch wel dat reclames gewoon nep zijn en niet het ware beeld van een product weergeven. Daar laat ik me dus niet door verleiden! Wat bij mij meestal de boosdoener is, zijn positieve reviews over nieuwe collecties, haha.
eigenlijk totaal niet. kan me zo geen enkel product bedenken dat ik vanwege de reclame ervoor gekocht heb.
wat me wel beinvloed is producten met leuke namen (catrice…) en het zien van een product op een beautyblog, maar dan niet in een advertorial maar gewoon een positieve review of mooie swatches etc.
Ik word niet getrokken tot de reclames, eigenlijk nooit.
Ik word pas getrokken naar een product als ik op een beautyblog lees dat het goed is, dan koop is het 9 van de 10 keer hahaa 😉
Ik koop eigenlijk nooit producten naar aanleiding van reclames, wel koop ik vaak producten naar aanleiding van aanbiedingen van winkels en als ik een goede review heb gelezen op een beautyblog dan moet ik dat product absoluut zelf uitproberen haha! Dus ik laat me op andere manieren wel beïnvloeden!
eigenlijk helemaal niet… wel vaak als ik op blogs hier wat lees maar van telefisie eigenlij ik nooit!
Ik laat me niet beïnvloeden voor reclames. Wel inspireren, bijvoorbeeld om die blauwe linerlook na te maken. Maar dat mijn huidje er niet zo uit gaat zien met alleen foundation lijkt me duidelijk, dus ik trap daar niet in.
Ik laat me door reclame’s niet echt beïnvloeden. Vind ze vaak te nep! Maar beautyblogs daarentegen. Daardoor word ik wel beïnvloed 😉 Maar het heeft me ook al heel wat miskopen gescheeld!
Bijna nooit, maar wél door het uiterlijk, terwijl dat eigenlijk 9 van de 10 keer niks met de kwaliteit van het product te maken heeft. Ik zou eerder een oogschaduw die in een schitterende verpakking zit en iets duurder dan een kwalitatief hetzelfde product wat er qua uiterlijk nogal goedkoop uitziet en ook goedkoper is.
TV en reclame doet me niet zo heel veel eerlijk gezegd maar alle persberichten die ik ontvang maken me soms heel hebberig. Vooral als ik previews krijg van mooie luxe merken, phoe!
Ik laat me nooit echt beïnvloeden door reclames. Ik koop een product liever na reviews te hebben gelezen!